EN

Craftmore realiseert nieuwe, high-end website voor Taylor Travel Management Group

Tue Apr 15 2025 Written by Michel van Velde

Met trots presenteren we de nieuwe website van Taylor Travel Management Group, marktleider in luxe vervoer. Taylor biedt wereldwijd reisdiensten aan in het luxe segment. Van chauffeursdiensten, tickets, chartered privéjets en yachts, luxe accommodaties en conciërge diensten. De site is ontworpen met beleving, schaalbaarheid en conversie als uitgangspunt en markeert een belangrijke stap in de digitale transformatie van het merk.

Met vestigingen in Nederland, Duitsland, Dubai en binnenkort Parijs, zocht Taylor een digitale identiteit die past bij de hoogwaardige service en wereldwijde groei ambitie van het bedrijf. Craftmore ontwikkelde hiervoor een compleet nieuw digitaal ecosysteem: van merkidentiteit en UX-design tot technische realisatie en webdevelopment.

Mathijs Raap, CEO van Taylor Travel Management Group:” Na vijf jaar hard werken aan het internationaal uitbouwen van de organisatie stonden we voor de uitdaging om de online aanwezigheid van ons bedrijf te vernieuwen. Bij Taylor streven we ernaar de lat hoger te leggen met alles wat we aanraken, visueel in elke laag van ons merk. Het hervormen van onze (online) identiteit is een belangrijk onderdeel van hoe we relevant en uniek kunnen blijven in een veranderende wereld.”

“Vanaf het begin was er een duidelijke klik met het team van Taylor,” zegt Michel van Velde, CEO van Craftmore. “De missie van Taylor: Redefining the standard of luxury travel, sluit namelijk perfect aan bij onze missie, het creëren van hoogwaardige digitale brand experiences. Dankzij de nauwe samenwerking en het vertrouwen in ons creatieve proces hebben we de website enerzijds ontworpen als hoogwaardige brand experience die de merkidentiteit van Taylor tot leven brengt, en anderzijds geoptimaliseerd voor conversie. Dit alles volledig in lijn met de internationale groeiambities van Taylor.

Volledige vrijheid dankzij Storyblok

De site is gebouwd op het headless cloud CMS Storyblok, waarmee het team van Taylor volledige redactionele vrijheid heeft over de content, de structuur en de pagina-opbouw. Floris  Derksen creative director bij Craftmore. We hebben ‘taylor made’ als uitgangspunt genomen. De pagina’s kunnen worden opgebouwd door te kiezen uit een grote hoeveelheid maatwerk assets. Dit biedt Taylor de mogelijkheid om pagina’s naar eigen inzicht en wens op te bouwen. Dankzij deze opzet is de site klaar voor toekomstige uitbreiding, inclusief nieuwe talen en functies.

Beleving op topniveau: 360-graden video’s

Uniek aan de site zijn de interactieve 360-graden video’s van voertuigen en interieurs, waarmee bezoekers letterlijk kunnen rondkijken in de luxe auto’s. Een subtiele combinatie van luxe en technologie, precies zoals het merk dat uitdraagt.

“We hebben gekozen voor een warm, tijdloos design met veel ruimte en rust, net zoals je in een voertuigen van Taylor stapt. Je wilt niet overweldigd worden, maar controle voelen,” aldus Floris. Technisch hebben we gekozen voor een moderne en flexibele stack waarmee snelheid, veiligheid en schaalbaarheid gegarandeerd zijn.

Twee bureaus, één visie

De merkstrategie en positionering werd ontwikkeld door het zuster strategiebureau Ablestar, dat zich richt op strategische positionering en business design. Craftmore vertaalde de strategie naar een visuele identiteit, met onder meer een nieuw logo, visuele stijl, UX en front-end ontwerp. Het resultaat is een digitale ervaring die perfect aansluit op de internationale selecte doelgroep van Taylor.

Met deze lancering onderstreept Craftmore zijn expertise in het ontwikkelen van high-end digitale merkervaringen voor internationale spelers in de mobiliteit, lifestyle en luxury sector.